onsdag 2 september 2015

Sprang / Ran

För fyra veckor sedan fick jag en muskelbristning i vaden när jag tränade fotboll. En vecka efter händelsen såg benet ut så här (jag kunde gå någorlunda normalt då):
Four weeks ago I teared a muscle in my calf during soccer practice. A week after the incident, my leg looked like this (and by then I could actually walk quite OK):


Idag sprang jag igen, för första gången se'n det hände! Jag tog det lugnt och växlade mellan att springa 1 minut och gå 1, men kände det som om jag hade kunnat springa mer. :) Och det kändes i stort sett ingenting i vaden!
Today I ran again, for the first time since the incident! I took it easy and alternated between running 1 minute and walking 1 minute, but I could absolutely have run more. :) And my calf didn't hurt a bit!

Det gick alldeles utmärkt smidigt att hålla koll på minutrarna med löparklockan jag fick när jag förlängde prenumerationen på Runner's World.
Min första tanke inför LSNED var att dagens lärdom var konkret: att jag lärde mig nya funktioner i klockan, men det är nog snarare den mer allmängiltiga "det går lättare med rätt sorts verktyg" som får bli det jag tar med mig.
Och att det är sååååå skönt att vara igång med springandet igen! Jag har saknat mina rundor! :)
It was easy to keep track of the minutes with the help of my new runner's watch and my first thought was that today's LSNED lesson was concrete: I learned how to use the watch. But it's rather the more generally applicable "it's easier when you have the right kind of tools" I will have as my lesson for today.
And it was so nice to be running again! I've missed it! :)

Inga kommentarer: