onsdag 3 september 2014

Ont i örat...

...klagade O över när hon gick och la sig. :( Men vi får hoppas att det är tillfälligt - hon har drabbats av "ny-termin-snuva", så det är nog orsaken. I alla fall skippade vi fotbollsträningen idag.

"Learn Something New Everyday", LSNED, tuffar på. Gårdagens lektion var att det är bra att vara förberedd: det blev inte alls lika många frågor och diskussioner som i vanliga fall på månadsmötet. "Anfall är bästa försvar"-light, kanske. :)

Dagens lektion dök upp redan vid tretiden imorse. Jag hade svårt att somna om och började tänka på A's balett och att jag ju tvättat en top åt henne, men kunde inte minnas att jag hängt upp den. Så jag gick upp och kollade tvättmaskinen för att se om den var där, men det var tomt... Då slog det mig att jag nog inte hade hängt upp nå't av tvätten igårkväll... Mycket riktigt låg allt i korgen bredvid ställningen, där ett par tidigare tvättade strumpor hängde - jag hade plockat ner en del tvätt och gått in till O med och sedan hittat nå't annat att göra och det ena med det tredje - med resultatet att tvätten låg kvar i korgen...
Så dagens lektion är helt enkelt att göra klart en sak innan jag fortsätter med nästa! Hur svårt kan det vara? ;)

Det har blivit väldigt lite scrappat i år - min inspiration har krupit in under nå'n sten och vägrar att lockas ut. Men jag gjorde några alster till Scrap-Perra's sommartävling (som nu är avgjord och det bidde inte ens en utlottningsvinst... nåja... vad är väl en bal...?), som det väl är stor tid att visa upp.

Den här layouten handlar om min "nya" (den är 1,5 år gammal vid det här laget) kaffemugg jag har på jobbet. Den var till en tävling där man skulle inspireras av en kaffebild.


Inga kommentarer: