måndag 12 maj 2014

Bokrecension: "The Fiery Cross" av Diana Gabaldon

This book review is in Swedish, but you can read more about the book here.

Jag påbörjade den här boken i Thailand, men kom av mig i läsandet när jag kom hem. Men så tog jag upp den igen vid påsk och har avverkat halva boken se'n dess. Så närmare 800 sidor på 3,5 veckor. :)

Den amerikanska revolutionen kommer närmare och milisen blir inkallad till att slå ner Reglerarnas uppror. Roger försöker medla vilket leder till att han blir tillfångatagen av dem (tack vare hans egen förfader...) och blir så när hängd av de sina...
Stephen Bonnet dyker upp igen, denna gång för att stjäla "Fransosens guld" från Jamies faster Jocasta, men inte har väl hon det mytomspunna guldet?!

Döda valar, heta opaler och spök-indianer från framtiden. Guld-instrument, försvunna läkare och flammande kors. Penicillin, frimurare och förrymda slavar. Den här boken innehåller allt. :) Det är inte den bästa i serien, men fylld av spänning, kärlek och roligheter - precis som de andra. Och naturligtvis rekommenderar jag den. ;)

Inga kommentarer: