tisdag 1 oktober 2013

Förhäxande / Bewitching

Inte blir det mycket bloggat - undrar vad jag gör istället?! Lagar mat och städar. Och läser. :)
Not much blogged lately - wonder what I do with my time?! Cooking and cleaning. And reading. :)

I torsdags fyllde jag år, men övriga familjen hade inte tid att komma då - så då passade jag på att fixa till lite rabarberpaj att bjuda på när de väl kom. Av maken fick jag ett par himla snygga skor... ;)
Thursday was my birthday, but since my Mom and siblings couldn't come I made some rhubarb pie to serve when they could. DH gave me a pair of really nice shoes... ;)

På fredagen var jag och A och köpte skor till baletten. Så nu har hon tåspetsskor som passar igen. Hon är såååå nöjd. :) Och banden sydde jag dit dagen efter.
Friday I went ballet shoe shopping with A. So now she's got pointe shoes that fits her. She's veeeery happy. :) And I sewed the ribbons on the day after.
När jag kom hem hade mamma, lillebror och Syrran med familj kommit och kaffet hade just dukats fram. Jag fick presentkort hos favoritbutiken: Scrap-Perra. Perfekt att ha när LinköpingScrap är se'n i november. ;)
When I got home Mom, my brother, Sis and her family had arrived and the coffee was just about to be served. I got a gift card in my favourite shop: Scrap-Perra. Just perfect when it's LinköpingScrap in November. ;)

Och idag är det ny skiss uppe hos VeckansSkiss. Min tolkning har ett foto från förra året när O var utklädd till häxa på fritids vid Halloween. 
And today a new sketch is up at VeckansSkiss. My take has a photo from last year when O went as a witch to school at Halloween.


Och om nu bara hostan kunde försvinna vore det skönt. :/
And I'd really like the coughing to end - that would be great. :/

2 kommentarer:

Camilla sa...

Snygga skor! Och grattis kramar i efterskott!

Väldigt cool häxa på fotot!Gillar det mistade i bakgrunden med,såklart ;-)

KRAM

Ann Jobes sa...

Sorry to hear you're unwell. I hope your family is looking after you. Fun page! YOu do clean and simple so well.