fredag 26 juli 2013

En god bok / An enjoyable book

Nu har vi varit hemma från Kreta nästan en vecka. Och jag hade så'n tur med vädret de första dagarna hemma att hela tvättkorgen tömdes på två dagar. :) Det är fördelen med att resa på sommaren gentemot på vintern. ;)
Vi bodde på samma hotell som förrförra året (förra året var vi ju till Karpathos, inte Kreta) och året innan dess... Så Andreas, servitören/barmästaren, kom faktiskt ihåg oss! :)
Vi hyrde bil och besökte ruinerna vid Knossos och Stavros, stranden där "Zorba" spelades in. Och spenderade timmavis vid/i poolen.
Now we've been back home from our trip to Crete almost a week. And I was so lucky with the weather, so Mt Washmore disappeared during the first two days back. :) That's one good thing with travelling during summer vs during winter. ;)
We stayed at the same hotel as the year before last (since we went to Karpathos, not Crete last year) and the year before that. So Andreas, the waiter/bartender, actually remembered us! :)
We rented a car and visited the ruins at Knossos and Stavros, the beach where "Zorba the Greek" was filmed. And spent hours by/in the pool.

Layouten jag fick till innan "Lewis" för tre veckor se'n :) var till Scrap-Perra's sommartävling. Man ska välja en layout i deras blog och lifta den. Jag valde den här och gjorde en layout som handlar om hur mycket lättare det går att läsa många och tjocka böcker tack vare min nya älskling. ;)
På semestern läste jag dels ut "An Echo in the Bone" (som syns på fotografiet), dels två andra böcker (recension kommer) samt påbörjade ytterligare en, Jan Guillou's "Brobyggarna", som jag nu kommit en tredjedel igenom. Alla de böckerna hade jag inte fått med mig om jag tagit med pappersversionen...
The layout I made three weeks ago was for the summer contest at Scrap-Perra's. One should pick a layout from their blog and lift it. I chose this one and made a layout about how much easier it is to read many and thick books thanks to my preciousssss. ;)
At the vacation I finished "An Echo in the Bone" (viewed at the photo of the layout), two more books and started a fourth, which I've now read a third of. All of those books wouldn't have come with me on the trip if I'd read them in paper edition...


Inga kommentarer: