söndag 6 januari 2013

Turnering / Tournament

Idag är det så sista dagen på julledigheten, så nu är frågan om vi lyckas komma i säng i god tid. Och somna... Det blir ju en lite tidigare uppgång imorgon än den senaste tiden. :)
Today is the last day of the Christmas vacation, so the question is if we'll manage to get in bed in due time. And fall a sleep... As we need to get up slightly earlier tomorrow than the past days (weeks for DH and DDs). :)

Igår och idag har A lekt med C igen. Det är roligt att de fortfarande är så bra kompisar trots att C bytte skola för 1,5 år se'n. :) Och efter att ha åkt i pulkabacken (på isen...) nästan en timme idag, var de på bio med C's familj och såg "Sune i Grekland". En film hon verkar ha gillat. :)
Yesterday and today A has been with C again. It's so nice that they're still good friends even if it's 1,5 years since C changed school. :) After having sleded (on the icey slope...) for nearly an hour today, they went to the movies with C's family and saw a Swedish movie - which A seems to have enjoyed. :)

Häromdagen tänkte jag att nu måste jag göra nå'nting åt den här layouten, som stått och tittat på mig på hyllan i en dryg månad. :)
Till en början gick det lika trögt som senast, men så började jag ordna lite i min förvaring av die-cuts och journalingbitar. Då hittade jag lite smått och gott som kunde passa. Och se'n gick jag vidare till min låda med spillbitar Och till sist kom det dit lite bokstäver, halvpärlor och washi.
Jag är inte 100% nöjd, men kanske 97%. ;)
The other day I thought I needed to do something to this layout, which has been standing on the shelf watching me for a little over a month. :)
At first it was as tough as last time, but then I started to organize my die-cuts and journaling spots a bit. I found a little of this and that, which seemed to fit. And then I moved on to my box of scraps. And finally I added some letters, pearls and washi.
I'm not 100% satisfied, but maybe 97%. ;)
Layouten handlar om O's första turnering, som jag skrivit lite om här.
The layout is about O's first tournament, which I wrote a little about here.


2 kommentarer:

Stephi sa...

Men så fin den blev, såg länken på då du låst fast.
Det är så irriterande då man fastnar. Från början är allt så givet och så blir det ej så man tänkt i huvudet.

Christa sa...

Great colour choices here and the design really has good balance. I hope your holidays were good and that you recovered from all that good food!
I really enjoy seeing snips from your life in Sweden. I really really do.
:o)