söndag 2 december 2012

Advent

En av mina absoluta favoritbitar med julen är att sätta upp alla adventsljusstakar och -stjärnor så här till första advent. Jag älskar ljuset de för med sig. (Vilket gör att det är nedplockandet av dessa jag tycker sämst om när det väl är dags att städa undan julen - men det är långt till dess nu. ;) )
One of my favourite parts of the Christmas is to put up the advent candlestick and the electric advent candles and stars till this First Sunday of Advent. I just love the light they bring. (Which makes the removal of them after Christmas the worst part of cleaning out the Christmas - but it's faaar away from now. ;) )

Jag minns från när jag var barn hur härligt det var när mamma satte upp adventsstjärnorna i fönstren inne på våra rum. Vi hade alltid varianten i orange papper, vilket gav ett så varmt och mysigt sken i vintermörkret. Jag är varje år väldigt sugen på att köpa en sådan igen, men har inte gjort det än. Men det vete sjutton om jag inte ska köpa en och ha i pysselrummet (när det blir klart, nå'n gång...). :)
I remember from when I was a child how beautiful I thought it was when Mum put up the advent stars in our rooms. We always had an orange, paper version which gave such a warm and cozy light in the darkness of winter. Every year I'm tempted to buy one like that, but has not done so just yet. But maybe  I should do so and put it up in the scraproom (whenever it's finished...). :)

2009-12-11


1 kommentar:

LisaM sa...

This is so pretty! Thanks for stopping by my blog and your sweet comment.