tisdag 10 juli 2012

Semesterväder? / Vacation weather?

Idag har det ömsom ösregnat, ömsom varit någorlunda soligt. Då är det helt OK att sitta inomhus på jobbet...
Today it's been either pouring or (quite) sunny. At such times it's totally OK to be sitting inside at work...

A och O är på "kollo" denna veckan: de sover över hos Mormor. Så det är lite tomt här hemma... Men jag hinner ju scrappa... Och läsa lite... Plus att det än så länge bara gått 1,5 dygn se'n jag lämnade dem, så än ska jag inte klaga. ;) Men det är lite tomt...
A and O is spending this week at my Mom's. So it's a little empty here... But I get time to scrap... And read a little... And it's only yesterday morning I left them, so I shouldn't complain just yet. ;) But it is a little empty...

Den här gjorde jag klar igår. Det är en layout om glasskortet som var så himla smidigt i Thailand: tjejerna kunde handla glass själva eftersom det fungerade som ett tio-kort. En glass "kostade" mellan en och tre stämplar och när det var fyllt köpte man ett nytt i receptionen.
Layouten är gjord till en av utmaningarna i Scrap-Perra's sommartävling och jag utgick från en av Shimelles Starting Points.
This I finalized yesterday. It's a layout about the icecream cards one could buy at the hotel in Thailand and use as "payment" for the icecreams.
The layout is made for a challenge at Scrap-Perra's and I used a Starting Point from Shimelle sa inspiration.


2 kommentarer:

Christa sa...

What a great layout Malin! I love the ice cream photos and the little diecut too. Great design.

Millan sa...

Gillar din glassiga layout, jätteläcker!!!