lördag 10 september 2011

Scrappat hos Syster Yster / Scrapped with Sis

Idag var jag hemma hos Syster Yster och scrappade (och pratade och drack kaffe och umgicks ;) ). Jag fick till tre layouter, alla till utmaningar på Designat's cc.
Today I was at Sis' and scrapped (and chit-chatted and had coffee and had a great time ;) ). I managed to do three layouts, all of them for challenges at Designat's cc.

Den här är till färgutmaningen och handlar om A's intresse för schack i vintras. Hon försökte även lära O spela (med bara bönder och kung: bondschack), men det gick sådär. Speciellt som Lillasyster var en tämligen dålig förlorare. ;)
This is for the colour challenge and is about A's interest in chess past winter. She even tried to teach O to play (with only pawns and the king), but it didn't go too well. O was a bit of a sore loser. ;)


Den här är till skissutmaningen och visar A när hon övar det sista innan examinationen av Grad 4 i maj. Ballerinorna bredvid har jag mistat genom hålet som blev när jag stansade min ballerina-die.
This is for the sketch challenge and shows A when doing the last practise before her Grade 4 exam past May. The ballerinas are misted through the hole I got from cutting with my ballerina die.


Den sista är till en extratävling (så nu måste jag komma på hur jag laddar upp bilder till Facebook...) - man ska använda sig av nå't som inte har med scrap att göra. Så jag tog presentkortet jag fick av mamma i julklapp och scrappade om när jag utnyttjade det.
The last one is for an extra challenge (and now I need to figure out how to upload it to Facebook...) - one should use something that is not for scrap. So I used the gift card I got from mom at Christmas and told about when I used it.

Inga kommentarer: