onsdag 14 september 2011

Borrelia...

...tas det penicillin mot nu, här hemma. O har tydligen haft en fästing vid armhålan, för där har hon nu en ljust röd fläck som är ca 8 cm i diameter (jag vet att jag plockade en från ljumsken på henne, men minns inte om jag tagit en där också...). Och läkaren tog bara en titt och sa att det där är typisk borrelia - så nu är det alltså dags för en ny kur. Nå, det var ju tre månader se'n sist och förhoppningsvis klarar hon sig undan öroninflammation den närmaste tiden. ;)
Jag kan tillägga att hon mår alldeles utmärkt och det enda hon känner av det hela är att det kliar. Men det gör det på fler ställen på henne. ;)
...is the reason for a new round of penicillin around here. O must have had a tick at her upper arm, since she now has a big red mark, ca 8 cms wide (but I can not recall picking one from there - from other parts of her body, yes...). The doctor only took a glance before saying it was typical borrelia and gave us the meds. Well, it was three months since last time and I guess she'll not get any ear aches the next weeks. ;)
I can add that she's just fine - the infection is only giving her the itch, but she's got that all over. ;)

Nu på kvällen har jag gjort en layout, men den får vänta till imorgon - på bra fotoljus. Istället kommer här en som jag gjorde häromdagen. Den är för C-utmaningen på MSW's ABC-crop (som håller på ett tag till, så det är bara att hänga på): C=colour och man var tvungen att använda tre av de fyra färgerna röd, grön, blå och gul.
Jag använde en skiss från SweScrapbook, där jag förresten fick mitt kort visat häromveckan.
I made a layout this evening, but it has to wait till tomorrow - and hope for better light. Instead I'll show you the LO I did the other day. It's for the C-challenge at the MSW ABC Crop (and you're welcome to join - it's still a lot of days left): C=colour and you have to use three out of the four colours red, green, blue and yellow.
I used a sketch from SweScrapbook, where I (BTW) got my card published the other week.

1 kommentar:

Mamsen sa...

Så bra att du kolla med doktorn, tyckte det så misstänkt ut. Ge henne en kram från mig!
Hennes förkläde och A:s vita tröja blev kvar här ...