fredag 13 maj 2011

Borta med vinden / Gone with the wind

Igår uppdaterade jag bloggen - men inlägget är visst borta?! :/ Jag får väl göra en snabbresumé...
Yesterday I updated the blog - but the post seem to be gone?! :/ So I guess I'll have to do an executive summary...

1. I lördags svimmade A! Lyckligtvis var jag bredvid när det hände, så det gick bra.
1. A fainted Saturday! Luckliy I was standing next to her, so nothing happened.
2. Maken har varit i Krakow med jobbet - vilket påminner mig om att jag måste göra reseräkningen för min egen Krakow-resa...
2. DH has been to Kraków in work - which reminds me I have to do the expense account for my own Kraków trip...
3. I tisdags var jag och tjejerna till Syster Yster och firade sötaste B på treårsdagen. Mamma fotograferade mig och syskonen - så nu väntar jag på mail... ;)
3. Tuesday I and DDs went to Sis to celebrate sweet little B on her 3rd b-day. Mom took photos of me and my siblings - so now I'm waiting for a mail... ;)
4. Skolans årliga Trädgårdskväll var i onsdags. A stod i loppis, sjöng i kör och gjorde ett pass i klassens tipspromenadbås. Och däremellan umgicks hon med mig, O och Mamma som handlade, lyssnade på skönsång och kryssade mer eller mindre rätt (O prickade in rätt dinosaurie - hon vet hur en ankylosaurus ser ut!).
4. The school's yearly Garden Evening was Wednesday. A was at the jumble sale, sang in the school choir and had duty at her class' quiz competition booth. And in between she spent time with me, O and Mom who shopped, listened to beautiful choir singing and managed some corret quiz answers (O had the correct dinosaur answer - she knows what an ankylosaur looks like!).

I påskveckan var det cc på Scrappiz. Syster Yster plockade hem en vinst med detta kort!
During Easter week Scrappiz hosted a cc. Sis won a prize with this card!
Själv vann jag inget, men här är de layouter jag gjorde...
Me, I didn't win, but here's the layouts I made...

Den första var till en skissutmaning med twist - plast, metall och tyg skulle användas.
The first was for a sketch challenge with a twist - plastic, metal and fabric was to be used.


Den andra är monokromatisk och med en bild på A och O när O bara var två veckor gammal. Det är för snart fem år se'n... Tiden går fort...
The other is monochromatic and with a pic of DDs when O was just two weeks old. That's almost five years ago... Time flies...
Papprena jag använt till denna vann jag på MSW för ett tag se'n!
The pp's is a prize from MSW!


Den sista är till en skissutmaning och bilderna är från A's balettuppvisning i julas. Det som tog tid på denna var att hitta en Barbie-sko att stämpla med. :)
The last is for a sketch challenge and the pics are from A's ballet performance last X-mas. The part that took the longest time was to find a Barbie shoe to use as a stamp. :)


Och glöm inte att MSW's NSD-crop pågår ytterligare ett drygt dygn! Du har till ca kl 8 på söndag morgon på dig. ;)
And don't forget that MSW's NSD crop is still ongoing for another 24-hours+! You've got till ca 8am on Sunday morning (Swedish time = midnight PST). ;)

Inga kommentarer: