fredag 22 april 2011

Soligt och varmt! / Sunny and warm!

Det är så härligt att våren verkligen har kommit! Med sol och värme, blommor och fågelkvitter. Och grillos. ;)
Idag har vi planterat blommor och potatis och hängt tvätten ute. Vi har köpt nya stolsdynor till utemöblerna och invigt dem med kaffe/saft och glass och senare även bakad potatis och grillad karré. Mums!
It so lovely that the spring is really here! With sun and warmth, flowers and birdsong. And the smell of barbeque. ;)
Today we've been planting flowers and potatoes and hung the laundry outdorr. We've bought new chair cusions for the outdoor furniture and initiated them with coffe/juice and icecream and later also baked potatoes and barbeque meat. Yummy!

Och nu på kvällen har jag gjort ytterligare en LO till Scrappiz CC, men jag har fortfarande inte fått in dem i datorn. Så det blir lite fler o-visade layouter, istället. ;)
And now in the evening I made yet another LO for the CC at Scrappiz, but I have still not got them in the computer. So I'll continue with the non-showed instead. ;)

Den första är med ett foto jag tog på O i senvintras när jag och tjejerna tog en promenad i det vackra vintervädret. Den är gjord på LinköpingScrap som en lift av den här LOn av S.
The first is with a photo I took of O when I and DDs took a walk in the beautiful winter weather in the later part of winter. I made it at LinköpingScrap as a lift of this LO by S.


Nästa är gjord med ett av kit'en från Molly's. A äter glass på Korfu.
The next is made from a kit from Molly's. A eats icecream in Corfu, Greece.


Och den sista för idag har jag som inspirationslayout till min utmaning på MSW nu i april: att skriva journaling i form av en dialog. Jag har skrivit den dialog O och jag förde varje kväll för bara nå'n månad se'n - nu har hon slutat. :)
And the last for today is my inspiration layout for my challenge at MSW this month: to write journaling as a dialogue. I have written the dialogue O and I used to have each night at bedtime just a month or so ago - now she's ended it. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kvällssamtal gillar jag .... det hade vi ett när hon sussade hos mig.