onsdag 23 mars 2011

Förrådsshopping / Storeroom shopping

O har vuxit ur sina varmfodrade galonkläder över vintern, så vi var till köpcentret för att köpa nya. Vi lyckades hitta en jacka i stl 110, men inga byxor. Så vi kom överens om att vänta till imorgon och åka till sta'n och kolla affärerna där.
Väl hemma slog det mig: hade jag inte sett ett par byxor i förrådet häromveckan? Jag gick ut och kollade en av lådorna med A's avlagda kläder - och visst fanns det ett par i stort sett oanvända byxor där! Med Pippi Långstrump på, dessutom. O blev överlycklig! :)
O has outgrown her warm PVC-coated jacket and trousers over the winter, so we went to the mall to buy new. We managed to find a jacket in her size, but no trousers. We agreed to go to town tomorrow to look in the shops there.
When at home I remembered seeing a possible pair of trousers in the storeroom the last week. I i checked one of the boxes with A's outgrown clothes - and yes! A pair of almost new trousers in the right size was there. They even had a pic of Pippi Longstocking on them. O was delighted! :)

Här är min LO om februari. Denna gång följde jag inte Becky Fleck's skiss - mest för att jag inte hade fotografier som blev bra i större storlek. :)
Here's my LO about February. This time I didn't follow the sketch by Becky Fleck - mainly since I didn't have photos that was good in bigger sizes. :)

Inga kommentarer: