lördag 18 december 2010

Balett och bortglömda LOer / Ballet and forgotten LOs

Igår var det terminsavslutning för balettklasserna och det firades med en julföreställning där allt från små söta polkagrisar till tåspetsdansande pepparkakor var med.
Dessutom var det duktiga bokstavsklossar med som stavade både GOD JUL, PAKET och FY SJUTTON (och fick därmed kvällens skratt). Dessa klossar var så klart A's grupp.
Yesterday the ballet classes had a Christmas show to end the term. In the show everything from sweet little candy canes to "en pointe" gingerbreads.
Also featuring very skilled alphabet blocks spelling the Swedish equivalent to MERRY CHRISTMAS, GIFTS and OH DARN (gettting the laughs of the evening). These blocks were, of course, A's class.



Och så har jag ju missat att visa de LOer jag gjorde för att skicka till Imaginisce när de sökte DT. Kravet att använda 75% deras egna produkter höll på att gå snett när jag inte fick den leverans jag hoppats på från en on-line shop, men det visade sig lyckligtvis att jag faktiskt hade en del i mina egna gömmor. De har ännu inte meddelat sitt val, så än har jag möjlighet att komma med. ;)
And I've totally forgotten to show the LOs I made for the DT-application at Imaginisce. The requirement to use at least 75% of their products almost ruined the attempt when I didn't get the delivery I ordered from an on-line shop, but it turned out I had enough in my own stash. They haven't announced the new DT yet, so I still have a chance. ;)

Den första visar A och O när de leker på den lilla lekplatsen bakom poolbaren på hotellet på Korfu förra sommaren.
The first shows A and O at the little playground behind the pool bar at the hotell in Corfu last summer.

Och en LO jag blev mycket nöjd med: både enkel och romantisk! Brudparet är mina föräldrar.
And an LO I was really satisfied with: clean&simple, yet romantic! The couple is my parents.

Detaljer från den senare:
Details from the latter:



2 kommentarer:

Anonym sa...

bröllops-LO´n är ju underbar! Och vilken fin balettbild! Jag vill också ha en bra kamera - och kunna använda den! Ser fram mot att få se lite fler bilder så småningom så jag också får lite att scrappa med. Köpte ju flera "Little dancer"-papper på Designat när jag var där :)

Mamma sa...

Men .... så fina vi var !!!! Du är så himla duktig ;o)
Kram från bruden