torsdag 23 september 2010

Recension: "Den förlorade symbolen" av Dan Brown

I somras bestämde jag mig för att jag måste röra på mig mer! Så jag började med promenader mellan flickornas godnattsagor (precis lagom tid på ca en halvtimme). Men det är ju tråkigt att bara gå, så jag återupptäckte ljudboken.

Så i ett par månader har mina promenader skett i sällskap av Robert Langdon, Catherine Salomon, hennes bror Peter, en skurk samt diverse CIA-personer.

Historien börjar i och med att Robert Langdon blir kontaktad av vännen och mentorn Peter Salomons assistent. Denne ber honom komma till Washington samma kväll och hålla ett föredrag i Capitoleum.

I Capitoleum väntar dock inte Peter Salomon på honom, som han tror, eller inte hela Peter, i alla fall... Han hjälper CIA att dechiffrera meddelandet denna upptäckt ger och följer med ner under byggnaden där de hittar Peter's hemliga rum. Med ytterligare koder...

Robert Langdon fortsätter att dechiffrera koderna och kommer närmare Peter, men hinner Robert och Catherine i tid för att rädda Peter?

Som de tidigare böckerna om Langdon är denna fylld av cliffhangers och koder. Den är också fylld av onödiga utläggningar som man gärna hade snabbspolat. På det hela taget är det en helt OK bok med spänning och oväntade vändningar.

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

Jag måste verkligen också komma igång med mina promenader igen, jag har blivit helt fast här i soffan... Jag började på den boken men gav upp, jag tyckteden var så tråkig men jag kanske ska ge den en till chans. Jag älskar ljudböcker och lyssnar på det väldigt ofta när jag pysslar.
Hoppas du får en fin dag, KRAM/Veronica