torsdag 2 september 2010

Ny skiss på MSW / New sketch on MSW

Nu har höstens första skisser kommit på MySketchWorld, en för vardera LO och kort. Själv funderar jag på hur jag ska göra LOn för skissen som kommer den 15:e, men jag har ju några dagar på mig. :)
The first sketches for the autumn have been revealed at MySketchWorld, one for each LO and card. Myself, I'm thinking on how to interpret the sketch that comes the 15th, but I still have a couple of days for that. :)

Igår var jag på föräldramöte på dagis och fick då veta att T slutar redan imorgon, något som gått mig totalt förbi. Han började när A var i treårsåldern och blev vartefter en av hennes favorit"fröknar" och O tycker detsamma. (Båda pratar gärna om hur T ibland pratar skånska och att det är ett heeeeeelt annat språk än svenska.)
Så naturligtvis måste han få något som tack, men vad? Jo, man tar en chokladkaka från kylen och "scrappar" den med hjälp av kortskissen hos MSW!
Yesterday I went to parents meeting at the daycare and found out that T is ending his employment as of tomorrow - which I've totally missed! He began working when A was about three and after a while turned out as one of her favourite teachers and O thinks the same.
So, of course, I feel I want to give him something, but what? Well, I took a chocolate bar from the fridge and "scrapped" it using the new card sketch from MSW!


Till höger syns chokladen före "förvandlingen".
To the right is the chocolate bar before the change.

Inga kommentarer: