fredag 20 augusti 2010

Liten uppdatering / Update

Eftersom det kan dyka upp "utrikiska" läsare tack vare MSW återgår jag till att skriva mina inlägg både på svenska och engelska. :)
Since I might have non-Swedish readers thanks to MSW I'll go back to bi-lingual posts. :)

I tisdags hade vi besök av C och henne döttrar P och I för lite "nybörjar-scrapping". A, O, P och I gjorde varsin LO - varefter O och I lekte med Barbie istället. Jag och C hade fullt upp med att hjälpa tjejerna, så ingen av oss fick nå't gjort. C skrev se'n på sin blogg att hon påbörjat sin första LO - ska bli spännande att se resultatet. :)
Tuesday we had visitors (C with daughters P and I) over for some beginner's scrapbooking. All the girls made an LO each, while C and myself just managed to help them. :) C wrote later on her blog that she'd started on her first-ever LO - looking forward to see it!. :)

Idag har jag anmält mig till höstens LinköpingScrap. Ska bli så kul!!! Och så har jag så klart fortsatt med alfabetsutmaningarna på MSW...
Today I've applied for the autumn version of LinköpingScrap. I'm really looking forward to it! And I've, of course, continued with the ABC challenges at MSW...

För L (Love) skulle man scrappa om sin Älskade eller någon annan man tycker enormt mycket om - det blev en LO om Maken och döttrarna, så klart.
L (Love) was to scrap about your SO or someone else that you love. My LO is, of course, about DH and DDs.

N = Nekkid, dvs "naken" chipboard. Jag gjorde en 8x8 med bild på en liiiiiiten A (har hon varit så liten?!) och hennes mormor och morfar.
N is for Nekkid chipboard. The LO is in 8x8 and shows A when she was a baby, together with her grandparents.

P (= Pins & Needles) innebar att man ska sy. Jag har gjort ännu en 8x8 (den sista, så nu ska albumet skickas!) där A får lite hjälp att öppna paket av kusin B (och Bosse-vovven...). Mer papper och dekos från Molly's! Jag har sytt fast fjärilen samt gjort några korsstygn.
P (=Pins & Needles) is to sew. This 8x8 shows when A gets a little help from her little cousin to open her birthday presents. Most of the material is from Molly's and I've stitched the butterfly to the paper as well as made some crosstitches.

1 kommentar:

Veronica Tingvall sa...

Åh va fina... jag gillar verkligen din rena och enkla stil. Nu funderar jag på om jag ska skriva på båda språken i bloggen jag med men jag är ju så lat så jag vet inte om jag orkar, haha!
Hoppas du får en härlig dag!
KRAM!