måndag 28 juni 2010

Vild-djur

Barns roliga kommentarer måste förevigas och vad passar då bättre än att scrappa dem?! :) Jag använde mig av en skiss från MySketchWorld och passade på att göra LOn för Designat's juniutmaning.
När Vilda var här hade O problem med att komma ihåg att säga "hon", det blev oftast "han gjorde..." eller "jag gav honom...".
När jag berättade det för mamma sa jag också att jag hade sagt att Vilda är en flickhund, men O hade sett mycket tvivlande ut när hon hörde detta.
"Hon är ju van vid att både Bosse och Kissen och Ossi är/var pojkar", förklarade jag för mamma.
"Ja, det är klart. Det finns väl bara pojkdjur", svarade mamma.
"Ja!", sa O (som satt bredvid och lyssnade...) och fortsatte, medan hon tittade på Vilda," och vild-djur!"

Så sant som det är sagt... ;)


Vild-djur
Mönstrat: MakingMemories, MajaDesign, "gratis-papper"
Övrigt: Bazzill Just-the-Edge, bokstavsstickers fr. SEI & Making Memories, blomma, pins, bling fr. Prima, stickles

Ett par detaljbilder...

4 kommentarer:

Cath. sa...

Härlig liten historia och bra att du scrappade den på en gång, sånt där har man annars en tendens att glömma.
Gillar din stilrena layout, snyggt med vimpeln.
Ha det gott!

Carola sa...

Kanonläckert med vimplarna :)
Så roligt att skriva ner såna här söta berättelser.

elsamaja sa...

Den var ju klockren =)

Anonym sa...

Love the leaf pins coming out from the flower.
Your title work is gorgeous.
Thank you for your kind comments on your recent visit to my blog