lördag 8 maj 2010

LO om scrapträff gjord på... scrapträff

Idag var det dags för en av de vanliga "små" Linköpings-träffarna. Det var en tapper skara om 7 tjejer som var på plats, men vi hade trevligt som vanligt - med skapande och pratande. :)

I höstas köpte jag en Sizzix Bigz die med "Hello Kitty". Den har jag faktiskt inte använt, men idag lånade jag ut den till flera av tjejerna - så nu vet vi att den funkar!

Jag hade lite svårt att komma igång och på de nästan 7 timmarna jag var där lyckades jag bara få till en dubbel-LO och en enkel, samt påbörja ytterligare en enkel (som jag slutförde här hemma).

Den dubbla är till Magda's majtävling ("gör en dubbel-LO som det är brads på") och handlar om Stora Linköpingsträffen förra våren. På den senaste Stora träffen hittade jag ett papper med en massa "scrap-ord" som jag klippt ut och "strösslat" med.


LinköpingScrap
Mönstrat: KarenFoster
Övrigt: bokstavsstickers fr. Sassafras Lass, Just-the-Edge fr. Bazzill, fjärilar fr. Heidi Swapp, brads, stickles, kantstans

Inga kommentarer: