tisdag 11 maj 2010

Låtbåten

I mitten av april hade Kulturskolan en musikal där diverse elever deltog. Bland dessa var A och hennes kompisar i Musiklek 2 med M - en av mammorna i "föräldragruppen" - som lärare. Musikalen, "Låtbåten", handlade om hur en grupp uttråkade musikelever slog följe med en låtbåt och upplevde alla möjliga (mest musikaliska) äventyr. En härligt glatt, svängig upplevelse! De var jätteduktiga allihop!

Ett par av bilderna jag tog har jag använt på den här LOn som är gjord till Marie/bitte71's bloggpartyutmaning - en skiss:


Låtbåten
Mönstrat: Melissa Frances
Övrigt: bokstavsstickers fr. Webster's Pages, spets, blommor, halvpärlor, pins, biljett fr. Tim Holtz, metalldeko fr. Tim Holtz

Och lite närbilder:


Jag kan tillägga att efter musikalen gjorde jag sällskap med mamma och lillasyster till en av A's musikskolekompisar (och tidigare dagiskompis). Lillasyster A går på samma dagis som O (samma som även A och storebror A gick på tidigare). Medan jag och mamman pratade ryckte lillasyster A sin mamma i ärmen och tjatade "mamma, mamma, mamma, mamma...". När hon till slut fick lov att säga det hon hade på hjärtat tittade hon på mig, och sa att "henne känner jag, hon har en flicka på mitt dagis!". Och jo, jag brukar alltid hälsa på henne när jag kommer till dagis - jag har ju "känt" henne se'n hon låg i mammas mage. :)

1 kommentar:

bitte71 sa...

Vilken underbar layout - vackert bakgrundsppaer och fina små detaljer!Kul att du ville vara med på min utmaning!
Kram M