onsdag 3 februari 2010

Insnöad

Imorse hade blåsten och snön drivit igen Ekängsvägen. Så det var köer! Dagis- och skolpersonalen stod och väntade i kön till Ekängen i ca en timme! Från Ekängen gick det lite fortare eftersom man kunde köra på cykelvägen...
Och skolbussen la sig på sidan i ett dike nå'nstans borta vid Rystad! (Ingen kom till skada.)

Själv stannade jag hemma ett par timmar extra och jobbade hemifrån tills vägen var plogad!

Så illa var det nog aldrig när vi bodde ute i skogen... Inte vad jag kan dra mig till minnes, i alla fall.

2 kommentarer:

Gurkiss Scrappande sa...

Ja fy sjutton vilket väder alltså. Jag åkte och hämtade barnen tidigare ifrån dagis och tur var nog det för jag höll på att knappt ta mig fram och hade jag väntat lite längre hade jag nog fastnat med bilen någonstans som jag gjorde förra veckan *hmmz*

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Anonym sa...

Ja snö är både härligt och jobbigt.
Tur att ingen i skolbussen kom till skada.

KRAM
Katarina
DT leader, magdas designteam