torsdag 1 mars 2007

Bokrea

Bokrean har ju pågått i två dagar nu, men än har jag inte haft tid att titta mer än på Coop Forums bokbord. (Å andra sidan har jag inte hittat nå't i katalogerna jag känner att jag absolut måste ha...) Men där handlade jag lite, i alla fall.

Dels köpte jag en bok som A ska få i födelsedagspresent om 1,5 vecka: "Våra bästa Bellman-historier". Hon är väldigt förtjust i sådana, så det kan ju vara kul att få lite fler än de om önskestudsmattan och gethuset att berätta.

Dels köpte jag två böcker som O ska få på sin första födelsedag (i mitten av juni...): "Max lampa" och "Max blöja". Vi har "Max napp" och "Max potta" se'n A var liten, så det kan ju vara kul med utökning. :-)
Jag gillar Max-böckerna (utom när Max slår ankan då denna tar hans napp...) och A var väldigt förtjust i dem när det begav sig, så förhoppningsvis kommer lillasyster att göra detsamma när hon kan börja lyssna på när man läser snarare än att försöka äta upp det man läser ifrån.

Inga kommentarer: